سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.persianblog'">

سیدمرتضی قدرتی

سه شنبه 88/2/15 :: ساعت 1:46 صبح

-طراحی شالوده های ساختمان:

با توجه به پلان در نظر گرفته شده در نقشه های اجرایی پروژه, محدودیتی از نظر وجود همسایه نمی باشد پس بدلیل عدم وجود برون محوری در پی های گوشه و کناری, تمام شالوده ها بصورت منفرد در نظر گرفته شده اند. شالوده ها همانند ستونها تیپ بندی شده و شامل 4 تیپ شالودة گوشه, کناری در راستای قاب خمشی(x), کناری در راستای دیوار برشی(y) و شالوده های میانی است.

برای دیوار برشی بعلت وجود نیروهای زیاد یک شالودة نواری طراحی شده است.

مقاومت مجاز زمین برابر با 270 کیلونیوتن بر مترمربع و جنس زمین از نوع 2(شن و ماسة متراکم) می باشد. بعلت متراکم بودن زمین روی گیرداری دورانی ستون متکی بر شالودة منفرد حساب شده است, ولی بعلت مقادیر بسیار ناچیز این لنگرهای گیرداری که از آنالیز ساختمان بدست آمده اند, از آنها صرفنظر شده است. ولی حتی با این وجود پای ستون را نمی توان صددرصد گیردار فرض نمود مگر اینکه حجم شالوده  نسبتاً بزرگ و شالوده متکی بر بستر سنگی باشد, که در اینجا چنین نیست.

برای تمامی شالوده های فوق مقدار پوشش بتن روی آرماتور برابر با 75 میلیمتر در نظر گرفته شده است. قبل از اجرای عملیات آرماتوربندی و قالب بندی شالوده, روی بستر خاکی تسطیح شده, یک لایه بتن مگر با عیار 150 کیلوگرم بر مترمکعب به ضخامت 100 میلیمتر بمنظور ایجاد سطح صاف برای پیاده کردن محور ستونها و همچنین جلوگیری از تداخل خاک به بتن شالوده ریخته می شود.

شالوده های ساختمان را بقرار زیر طراحی می کنیم:


¤ نویسنده:قدرتی

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خانه
مدیریت وبلاگ
شناسنامه
پست الکترونیک


کل بازدیدها:21906


بازدیدامروز:14


بازدیددیروز:5

 RSS 
 
درباره من
سیدمرتضی قدرتی
قدرتی
آغاز روز امروز روز خداست و همه کارهایم رنگ و بویی خدایی دارد. هرروز برکت و نعمت خداوند را در زندگی ام مشاهده می کنم،به ویزه امروز منتظر تجلی برکات فراوان الهی هستم.با شور و شوق فراوان و ایمانی نیرومند بیرون می روم تا آنچه را که باید به دست من صورت گیرد به انجام رسانم. امروز از آسمان طلا می بارد.

لوگوی وبلاگ
سیدمرتضی قدرتی

اشتراک در خبرنامه
 

فهرست موضوعی یادداشت ها
سایت[3] . www[2] . com[2] . hamkelasy . http . ir . persianblog . post . aliomrani . chemixon .

بایگانی شده ها
اردیبهشت 1388

اوقات شرعی

طراحی قالب: رفوزه