سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.persianblog'">

سیدمرتضی قدرتی

سه شنبه 88/2/15 :: ساعت 1:32 صبح

 

کنترل خیز دالها:

محاسبه و کنترل خیز دالها در گام دوم, یعنی در مرحلة طراحی خود دالها آورده شده بود که همة خیزها در حد قابل قبول بودند در اینجا نیز فقط جدول محاسبه و کنترل آن در ادامه آورده شده است.

 

کنترل تغییر مکان بین طبقاتی:

طبق آیین نامة 2800 ایران, تغییرمکان نسبی هر طبقه و یا بام در اثر زلزله نباید از 0.03/R برابر ارتفاع آن طبقه تجاوز نماید, که در این قسمت بعد از طراحی نهایی و مشخص شدن اعضا این معیار کنترل می شود. برای بدست آوردن تغییرمکان نسبی هر طبقه, در نرم افزار Etabs همة حالات بار زلزله را انتخاب کرده و دستورات مربوط به نمایش Story Drifts را انتخاب می کنیم. در این صورت Drift X(تغییرمکان نسبی هر طبقه در جهت X) و Drift Y(تغییرمکان نسبی هر طبقه در جهت Y) برای هر طبقه نمایش داده می شود. که باید با مقدار 0.03/R در هر جهت مقایسه شود.

در جهت قاب خمشی(امتداد X) مقدار R برابر با 10 می باشد و  در جهت دیوار برشی(امتداد Y) مقدار R برابر با 11 است.

این کنترلها در جداول صفحات بعدی درج شده است, ملاحظه می شود که تغییرمکان نسبی تمامی طبقات تحت بارگذاریهای جانبی در حد قابل قبول بوده و نیازی به منظور کردن اثر P-? در طراحی عناصر سازه ای نمی باشد.


¤ نویسنده:قدرتی

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خانه
مدیریت وبلاگ
شناسنامه
پست الکترونیک


کل بازدیدها:21978


بازدیدامروز:8


بازدیددیروز:21

 RSS 
 
درباره من
سیدمرتضی قدرتی
قدرتی
آغاز روز امروز روز خداست و همه کارهایم رنگ و بویی خدایی دارد. هرروز برکت و نعمت خداوند را در زندگی ام مشاهده می کنم،به ویزه امروز منتظر تجلی برکات فراوان الهی هستم.با شور و شوق فراوان و ایمانی نیرومند بیرون می روم تا آنچه را که باید به دست من صورت گیرد به انجام رسانم. امروز از آسمان طلا می بارد.

لوگوی وبلاگ
سیدمرتضی قدرتی

اشتراک در خبرنامه
 

فهرست موضوعی یادداشت ها
سایت[3] . www[2] . com[2] . hamkelasy . http . ir . persianblog . post . aliomrani . chemixon .

بایگانی شده ها
اردیبهشت 1388

اوقات شرعی

طراحی قالب: رفوزه